Osobní komplikace s Kim Ir Senem

středa 28. prosinec 2011 10:58

Když se však vlak ani za další hodinu nerozjel, šel jsem vyhledat průvodčího s hlasitěji vyslovenou otázkou, zda „tento vlak ještě dnes pojede“?Stejně razantně mi odvětil: „ asi nečtete noviny“ ? Mírně zkrotle jsem špitl: „to jako proč?“„No kdybyste je četl, tak byste věděl, že je v ČSSR na návštěvě velký vůdce Korejského lidu Kim ir Sen, který má velký strach z létání, proto všude jezdí vlakem. Dnes jede tento soudruh se soudruhem prezidentem Husákem na návštěvu Bratislavy“.

Někdy v polovině osmdesátých   let jsem přednášel  v IKEMu-Thomayerova nemocnice na mezinárodním  semináři mladých kardiologů.Cesta vlakem z tehdejšího Gottwaldova (nyní Zlína)  byla  komplikovaná,  s několika přestupy.  Naštěstí  dvakrát denně jezdil přímý  spoj Břeclav -  Praha,  na který jsem nastoupil v Otrokovicích a jel až do matičky Prahy. Tento přímý spoj se  odpoledne vracel v 15 15 z hlavního nádraží.Přednáška začínala kolem 12 hodiny,  i s diskuzí měla trvat 35 minut, takže jsem měl dostatek času , abych stihl přímý spoj. zpět domů. Bohužel, diskuse se protáhla a došlo k časovému skluzu.  Po zodpovězení všech dotazů jsem vyrazil  na metro ve 14.40,  k stanici Hlavní nádraží jsem přijel 15.10 a po mohutné sprintu a prodírání se davem jsem dopadl zcela vyčerpán, ale s vidinou několika klidných hodin,  na sedadlo v mém vlaku,  s krásným slováckým názvem  Šohaj.

Po 15 minutách vlak, kdy se vlak nepohnul ,  jsem se šel přesvědčit , zda sedím v tom  správném.  Cedulka Praha hl.n. - Pardubice –Olomouc –Přerov -  Otrokovice mne uklidnila.

Když  se však vlak ani za další hodinu nerozjel,  šel  jsem vyhledat průvodčího s hlasitěji vyslovenou otázkou, zda „tento vlak ještě dnes pojede“?

Stejně razantně mi odvětil: „  asi nečtete noviny“ ? Mírně zkrotle jsem špitl:  „to jako proč?“

„No kdybyste je četl,  tak byste věděl,  že je v ČSSR na návštěvě velký vůdce Korejského lidu  Kim ir Sen, který má velký strach z létání, proto všude jezdí vlakem.  Dnes jede tento  soudruh  se soudruhem prezidentem Husákem na návštěvu Bratislavy“.

Stále jsem nechápal, co má společného zpoždění mého vlaku s návštěvou představitele KLDR. A asi to bylo na mě vidět.

Pan průvodčí   mi už docela mírně  vysvětlil , že podle zákona,  který platil ještě za K.u.K..  nesmí na trať s vládním vlakem /dříve císařským/ 2 hod před a dvě hodiny  po projetí  vyjet žádná vlaková souprava.

Dále tento zákon  praví ,  že 3 minuty před vládním vlakem musí jet  samostatná  lokomotiva s vagonem plným pisku, jako ochrana proti případnému podminování kolejí. 

Můj vlak skutečně vyjel až po 3 hodinách a to oklikou přes  Poděbrady  a teprve v  České  Třebové najel na hlavní trať a v ranních hodinách dojel domů

Vzpomněl  jsem si na tuto příhodu  při  úmrtí severokorejského vůdce Kim  Čong iLa, 

který zdědil strach z létání po svém otci a též všechny cesty absolvoval pouze  vlakem , ve kterém snad i zemřel.Velcí  vůdci,  na rozdíl od „prostého lidu“ nemají právo ani na hodinu smrti  - tu totiž určuje teprve stranické vedení,  aby se v klidu vyřešily možné komplikace s převzetím moci.

Jiří Bakala

Jiří Bakala

Jiří Bakala

Zdravotnictví a jeho historie,úvahy,vzpomínky,polemika etc.

jsem zdravotnik-chtěl bych psát o historii a současnosti zdravotnictví.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Tipy autora